WARSZTATY: KOMUNIKACJA I PROMOCJA

Zapraszamy na warsztaty: komunikacja i promocja za pomocą zdjęć i grafik. 
I WARSZTATY: GRAFIKA
Kiedy i gdzie?
28 października 14:00-18:00, hufiec 
Co tym razem?
Grafiki! A dokładniej:
poznacie programy on-line, które można wykorzystać do tworzenia prostych grafik. Strony z których można darmowo i legalnie pobrać zdjęcia, grafiki i ikony. Dowiecie się jak łączyć kolory i skąd czerpać inspirację.
Naprawdę warto jeśli chcecie wrzucać atrakcyjne treści na fanpage, tworzyć interesujące prezentacje (do szkoły i pracy) lub inforgrafiki które mówią więcej niż słowa.
II WARSZTATY: WIZERUNEK, KOMUNIKACJA, FACEBOOK
Kiedy i gdzie?
12 listopada 10:00 - 14:00, hufiec 
co w programie?
  • jak prowadzić fanpage;
  • co to te zasięgi na facebooku i jak sprawić żeby nie malały;
  • kilka słów o sojusznikach  i jak utrzymywać z nimi bliski kontakt; 
  • wizerunek, dlaczego jest taki ważny
III WARSZTATY: FOTOGRAFIA
Kiedy i gdzie?
26 listopada 10:00 - 14:00, Sopockie Centrum Organizacji Pozarządowych (ul. Marynarzy 4)
Nauczysz się jak robić interesujące i dobre zdjęcia nawet gdy nie masz profesjonalnego aparatu. Co jest najważniejsze, na co zwracać uwagę i jakie zdjęcia publikować. 

Masz pytanie? 

[email protected]

Serdecznie zapraszamy!

BIESZCZADY 2017

SZLAKIEM PRZYGRANICZNYM

Wspomnienie jednej z trudniejszych wędrówek podczas Obozu Wędrownego w Bieszczadach w tym roku, zapraszamy do lektury 🙂

"Szlakiem przygranicznym. Jedna z cięższych i chyba najdłuższa z wędrówek, nic dziwnego, że wyruszyliśmy na nią z samego rana.
Szybkie śniadanie, wszystko co ważne do plecaka, chustki na głowę i w drogę. Pogoda piękna, momentami aż zbyt piękna, bo 30° od samego rana, bezchmurne niebo, ciężko, ale widoki były wspaniałe. Po te widoki przyjechałam w Bieszczady, tylko zanim dotarliśmy na szczyt i mogliśmy się tymi widokami nacieszyć, trzeba było się nieźle zmęczyć.

Dobre rady i złote sposoby na pionowe podejścia? Po tym wyjeździe mam ich kilka!
Po pierwsze pas biodrowy – koniecznie potrzebny żeby z plecakiem przemierzać szczyty. Ja plecak dzieliłam z Anią, ale każda z nas zdobyła z nim swoją górę i myślę, że obie możemy powiedzieć to samo – kiedy idziesz do góry i nie chcesz żeby plecak ciągnął Cię w dół, pas biodrowy utrzyma to w pionie i zachowasz fason 😀
Zawartość tego plecaka to też ważna sprawa, więc po drugie – dobre dźwięki w uszach. Słuchawki, a właściwie muzyka, która w nich leci dużo pomaga. Znacznie łatwiej i przyjemniej się wędruje kiedy dobre dźwięki układają rytm twoich kroków.
Po trzecie – woda. To może oczywiste, ale wody trzeba pić dużo. I dlatego nawet nasze 16 butelek okazało się zbyt małym zapasem. Na szczęście w górach płyną potoki 😉
Po czwarte – zapalniczka. Jeśli chcesz zjeść ciepłą zupkę instant w środku lasu to bez zapalniczki może być ciężko. Nam było, bo w naszych plecakach nie zamieszkały zapalniczki. Ale na szlaku spotkać można innych wędrowców, którzy mogą podzielić się swoim ogniem – wtedy wystarczy uśmiech 🙂
No i po piąte – moje ulubione – słodycze. To naprawdę ważne „ładować swoje baterie" podczas tak wymagającej wędrówki. A nic tak nie dodaje energii jak słodycze. My dzięki gdańskiej firmie Bałtyk mieliśmy ich pod dostatkiem. Mi najbardziej smakowały cukierki owocowe Dulio Vita, ale faworytami Kuby i Pauliny były zdecydowanie orzeszki w czekoladzie Super Nutsy. Bardzo przydatna sprawa na szlaku takie smakołyki. Kiedy już tracisz siły i myślisz, że dalej nie pójdziesz cukierki dodają energii – Bałtyk dziękujemy za ratunek! No i kiedy tak z dobrymi dźwiękami w uszach, z cukierkami, z wodą, i bez zapalniczki w plecaku z zapiętym pasem biodrowym i z uśmiechem na twarzy szliśmy przed siebie to nim się obejrzeliśmy zdobywaliśmy kolejne szczyty.
Pierwszy – Rabia Skała, drugi – Krzemieniec, trzeci i czwarty – obie Rawki.

I jeśli kiedyś pojedziesz w Bieszczady, wybierzesz się w podróż tym szlakiem i weźmiesz sobie do serduszka moje rady, to na ostatnim szczycie – Małej Rawce – usiądź na trawie i poczekaj do zachodu słońca.
W tym roku nie widziałam jeszcze nic piękniejszego niż te połoniny w blasku zachodzącego słońca. Jak już pisałam na początku – po te widoki przyjechałam w Bieszczady, bo one dodają siły. Po ciężkim dniu, który wymagał dużych nakładów siły, a właściwie kilku sił – siły ciała, dzięki której zdobyliśmy te wszystkie szczyty, a także siły rozumu, która pomogła nam zaplanować całą wędrówkę i właściwie cały wyjazd, przygotować się do zdobywania szczytów tych niesamowitych gór, do pełni szczęścia potrzeba była jeszcze siła ducha. I to właśnie tego rodzaju siły dostarczają bieszczadzkie widoki. Było niezwykle, a orzeszki Super Nutsy i cukierki Dulio Vita bez wątpienia na zawsze pozostaną dla nas „smakiem” Bieszczad."

Wspomnienie pwd. Julii Topolskiej. 

Firmie Bałtyk bardzo dziękujemy za wsparcie naszej wędrówki! 🙂

KURS PRZEWODNIKOWSKI “PODRÓŻ DO WNĘTRZA”

Zespół Kadry Kształcącej Hufca ZHP Sopot zaprasza na kurs przewodnikowski „Podróż do wnętrza”

Ważna informacja!

Zgłoszenia zostały zamknięte. Mamy już komplet uczestników na kursie 🙂 

Terminy i miejsca biwaków:
  • 03-05 listopada - Sopot
  • 17-19 listopada - Trójmiasto
  • 01-03 grudnia – Trójmiasto
W czasie biwaków będziemy nocować w szkołach, w związku z tym pamiętajcie o zabraniu śpiworów i karimat, przyda się też obuwie na zmianę.  Zapewniamy obiad (i dobre przekąski 🙂 ), pamiętajcie o tym żeby zabrać jedzenie na kolacje i śniadania, koniecznie też spakujcie kubki, menażki i sztućce. W naszej podróży ważne będzie kompletne umundurowanie i jeśli pogoda będzie tego wymagała kurtki przeciwdeszczowe, spakujcie też inne harcerskie bibeloty i niezbędne rzeczy.
Formularz zgłoszeniowy został zamknięty.
Nie czekajcie do ostatniej chwili ze zgłoszeniem 🙂 Na podany w zgłoszeniu adres mailowy prześlemy ankietę, którą należy wypełnić i wziąć ze sobą na pierwszy biwak.
Składka zadaniowa: 160 zł dla członków Hufca Sopot, 190 zł dla pozostałych płatna do 22 października tytułem „DSCZ KURS PWD imię i nazwisko” na konto Hufca ZHP Sopot Pekao: 84124054001111001064466140
Uczestnikiem kursu może zostać:
  • osoba która rocznikowo ma 16 lat
  • ma opłacone składki członkowskie
  • posiada zgodę komendanta swojego hufca na udział
  • posiada wiedzę i umiejętności na poziomie samarytanki/ćwika
Jak zdać? Nic trudnego!
Wymagana jest obecność na wszystkich zajęciach i aktywny w nich udział, wykonanie zadań i pozytywna ocena prowadzących.
Kontakt: Komendantka kursu hm. Joanna Brudzyńska (SOKK)  mail: [email protected]

Czas wyruszyć w niezwykłą podróż. Nie zwlekaj 🙂

BIWAK NA HARCERSKI START

Jak co roku na początku nowego roku harcerskiego cały Hufiec spotka się na Biwaku na Harcerski Start.
W tym roku połączony jest on z obchodami urodzin 313 Wielopoziomowej Drużyny Harcerskiej. Czeka nas jednak nie tylko świętowanie urodzin, harcerze będą mieli okazje poznać Tczew, historię i kulturę jego okolic.
Gwarantujemy świetną zabawę i moc wrażeń. Serdecznie zapraszamy nikogo nie może zabraknąć!

Informacje:

Data: 20-22 października 2017
Miejsce: Tczew
Cena: 40 zł
Zgłoszenia: do 30.09. u drużynowego
Wpłaty: do 30.09. na konto hufca 84 1240 5400 1111 0010 6446 6140 tytuł przelewu: DSCZ BHS imię i nazwisko uczestnika

Co należy zabrać ze sobą:

  • kompletne umundurowanie 
  • śpiwór,
  • karimatę,
  • śpiewnik,
  • jedzenie na 2 śniadania i 2 kolacje,
  • ciepłe ubrania,
  • kosmetyki,
  • legitymacje szkolną,
  • kurtkę przeciwdeszczową,
  • obuwie na przebranie
  • uśmiech na twarzy 🙂

Do zobaczenia na biwaku!

XV SOPOCKI FESTYN ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

Jak co roku na początku września odbędzie się Sopocki Festyn Organizacji Pozarządowych, oczywiście nie zabraknie na nim naszego Hufca 🙂

Zuchy i harcerze spotykają się 9 września (to już ta sobota) pod Kościołem Św. Jerzego o godzinie 11:15. Cały nasz hufiec razem z pozostałymi sopockimi organizacjami NGO przejdzie w paradzie po ul. Bohaterów Monte Cassino na Skwer Kuracyjny, gdzie do godziny 15:00 będzie trwał Festyn.

Zaplanowano wiele atrakcji, między innymi występy na scenie, tort i przeciąganie liny. Mamy swoją reprezentację w tej konkurencji więc zapraszamy do kibicowania. Zabawa zaczyna się o godzinie 12:30.
Głośny doping na pewno się przyda!

Drodzy rodzice i przyjaciele hufca serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska na tegorocznym Festynie.

Do zobaczenia!

POMOC POSZKODOWANYM W NAWAŁNICY

Nasz Hufiec włączył się w pomoc poszkodowanym w nawałnicy, która przeszła nad Borami Tucholskimi w nocy z 11 na 12 sierpnia.

Na całe szczęście na naszej Bazie Obozowej w Leśnej Hucie nie doszło do większych zniszczeń. Nie ma prądu i ucierpiały drzewa. Bardzo wiele z nich zostało połamanych, na szczęście żadne nie spadło na budynek bazy i budynki gospodarcze. Wszystkie nasze siły możemy wykorzystać w innych miejscach, w których zniszczenia są znacznie większe.

ZBIÓRKA POTRZEBNYCH RZECZY

Trwa zbiórka rzeczy potrzebnych w rejonach zniszczonych przez nawałnicę. Gorąco zachęcamy do pomocy.

Zbiórka trwa cały czas, a rzeczy można przynosić do naszej siedziby w Sopocie al. Niepodległości 679, w godzinach pracy Hufca (Poniedziałek – Piątek: 11:00-17:00, Sobota: 12:00-18:00, Niedziela: 9:00-14:00)
Lista potrzeb cały czas się zmienia, na bieżąco umieszczamy ja na naszym profilu na facebooku. Niezmiennie najbardziej potrzebne są takie rzeczy jak plandeki, folie (do zabezpieczania dachów), paliwo do pił, oleje do smarowania łańcuchów, łańcuchy do pił, mieszanka do rozcieńczania paliwa i sprzęt, który może pomóc w usuwaniu skutków wichury, a także jedzenie w puszkach i słoikach.
Lista potrzeb stale się zmienia, informacje umieszczamy na facebooku.

WSZYSTKIE RĘCE NA POKŁAD

Na terenach objętych tragedią wciąż jest bardzo dużo pracy, bardzo potrzebne jest wsparcie dla pracujących tam ludzi. Każda para rąk się przyda. Zachęcamy przede wszystkim instruktorów i wędrowników do pomocy. Osoby chętne do pomocy prosimy o kontakt z Komendantem Hufca phm. Jakubem Starostką.

Grupa instruktorów z naszego hufca była już z pierwszym transportem potrzebnych rzeczy w Rytlu. Jednocześnie pojechali tam pomóc. Do ich głównego zadania należało zabezpieczenie domów przed deszczem. Silny wiatr pozrywał dachówki, a na niektórych domach całe dachy. Konieczne było położenie i dobre przymocowanie plandek, tak aby nie zerwał ich kolejny wiatr.

Skala zniszczeń jest ogromna. Dlatego tak ważne jest abyśmy ruszyli z pomocą.

POWRÓT Z OBOZU

Powrót zuchów i harcerzy z obozu w Leśnej Hucie do Sopotu przewidujemy na około 14:00, na parkingu przy Operze Leśnej (Sopot, ul. Moniuszki).

O ewentualnych większych opóźnieniach będziemy informować na facebooku

Do zobaczenia!

ODWIEDZINY RODZICÓW NA OBOZIE

Informujemy, że odwiedziny rodziców odbędą się w niedzielę 23 lipca w godzinach 10:00 – 18:00.

Wizyty w pozostałe dni należy uzgadniać telefonicznie z komendantem obozu najpóźniej na dwa dni przed planowanym przyjazdem.

Podczas wyjazdu uczestnicy mogą być zabierani z obozu wyłącznie przez swych rodziców/opiekunów prawnych. Jeśli życzą sobie Państwo, by Państwa dziecko mogło być odebrane przez inne osoby (np. członków dalszej rodziny), niezbędne będzie złożenie takiej deklaracji w formie pisemnej w obecności przedstawiciela organizatora wypoczynku.  

STRONA W PRZEBUDOWIE

Drodzy Przyjaciele Hufca Sopot, 

jak sami zauważyliście nasza strona się zmieniła.

Pracę nad nią będą jeszcze trochę trwały, dlatego bardzo prosimy o wyrozumiałość. Postaramy się zadbać o to, żeby najważniejsze informację pojawiały się na stronie także w czasie pracy nad nią. Jednocześnie wszystkie te informację pojawiają się też na naszym facebooku, gdzie można na bieżąco śledzić co się u nas dzieje. 

Kontakt do nas pozostał bez zmian:

telefon: 58 551 00 36, [email protected]

 

 

WYJAZD NA OBÓZ

ZBIÓRKA NA WYJAZD NA OBÓZ I KOLONIĘ

UWAGA: na zbiórkę przychodzimy w mundurach!

Informujemy, że zbiórka na wyjazd na OBÓZ HARCERSKI (15-30.07.2017) odbędzie się w sobotę 15 lipca o godzinie 9:00 na parkingu przy Operze Leśnej (Sopot, ul. Moniuszki).

Zbiórka na wyjazd na KOLONIĘ ZUCHOWĄ (19-30.07.2017) odbędzie się w środę 19 lipca również o godzinie 9:00 na parkingu przy Operze Leśnej (Sopot, ul. Moniuszki).

Prosimy o wypełnienie oświadczenia o lekach które przyjmują Państwa Dzieci. Leki powinny być przygotowanie i oznaczenie w sposób czytelny i przekazane opiekunom na miejscu zbiórki razem z oświadczeniem. 

Przypominamy, że harcerze i zuchy powinni być spakowani w plecaki (prosimy nie pakować się w walizki ani w siatki).
Przejazd odbędzie się autokarem.