OBÓZ HARCERSKI 2018
OBÓZ HARCERSKI 2018 w Podlesicach na terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej
WYJAZ I POWRÓT
13 Lipca, piątek o godz. 22:00 spotykamy się w Gdyni Głównej między dworcem SKM a Dworcem Głownym – na placu przy postoju taksówek i tarasie McDonald’s. W razie nie-pogody, zobaczymy się przy kasach głównych wewnątrz budynku.
Dla każdego z uczestników przewidujemy miejsce na jeden plecak bagażu – prosimy o nie-korzystanie z toreb czy walizek.
Uczestnicy muszą wziąć ze sobą legitymacje – i spakować ją na wierzchu bagażu, oraz spakowane w woreczek leki – jeśli obowiązują. Mundury powinny być spakowane na wierzchu, nie trzeba ich natomiast zakładać – w trakcie zbiórki i podróży obowiązuje noszenie samej chusty drużyny.
Podróż do miejsca docelowego potrwa 9 godzin, w związku z tym prosimy również o spakowanie pożywnego prowiantu na drogę.
Jeżeli będą państwo nie obecni przy wyjeździe na obóz, prosimy o uzupełnienie i spakowanie wraz z legitymacja uczestnika oświadczenia o zgodzie na badanie uczestnika w trakcie obozu oraz jeżeli to potrzebne, upoważnienia opiekuna do podawania leków.
HAL 2018_Hufiec Sopot_oświadczenie leki
HAL 2018_Hufiec Sopot_Zgoda na przeglad pieleganiarski
Dokumenty będzie można również uzupełnić w trakcie zbiórki 13 Lipca w Gdyni.
29 Lipca o godz. 6:50 będziemy z powrotem w Gdyni Głównej. Ze względów organizacyjnych nie możemy pozwolić na opuszczenie przez uczestników pociągu na stacjach wcześniejszych – nawet za pisemną zgodą rodzica.
Organizator: Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Sopot, Al. Niepodległości 679, tel. 58 551-00-36, e-mail: [email protected]. Komendantem obozu jest phm. Joanna Rutkowska tel. 792-576-949.
Miejsce: Baza Obozowa Hufca ZHP Czechowice-Dziedzice w Podlesicach, 42-425 Kroczyce, gmina Kroczyce, powiat zawierciański, woj. Śląskie
Termin: 13-29 lipca 2018
Wyjazd i powrót: dokładne godziny zostaną podane najpóźniej na 14 dni przed wyjazdem na stronie www.sopot.zhp.pl. Przejazd odbędzie się pociągiem na trasie Gdynia – Jędrzejów, a następnie autokarem do Podlesic.
Zakwaterowanie: Uczestnicy będą zakwaterowani w namiotach wojskowych tylu “10”. W każdym namiocie znajdować się będzie: podłoga, półka, kanadyjki. Każdy uczestnik otrzyma materac i 2 koce. Na bazie jest pełen węzeł sanitarny tj. prysznice, umywalnie z ciepłą wodą, WC, toalety typu TOI TOI.
Wyżywienie: Uczestnik będzie otrzymywał cztery posiłki dziennie – śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Posiłki będą przygotowywane na miejscu w pełni wyposażonej kuchni sezonowej, zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi określonymi dla Ośrodka. Należy posiadać menażkę, kubek oraz niezbędnik. Na bazie odbywają się służby w kuchni. Uczestnicy pomagają znosić talerze i sztućce ze stołów, sprzątają stołówkę i wykonują inne czynności kuchenne pod opieką i nadzorem personelu kuchennego. Służba jest zmieniana codziennie.
Karta uczestnika wraz z warunkami uczestnictwa i załącznikiem do karty. Uczestnikiem obozu mogą być jedynie członkowie Związku Harcerstwa Polskiego lub Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej. Każdy uczestnik ma obowiązek wypełnić kartę wraz z załącznikiem warunkami uczestnictwa i dostarczyć ją do siedziby hufca lub do drużynowego w nieprzekraczalnym terminie do 31 maja 2018. Kartę można pobrać tutaj:
- KARTA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI DLA UCZESTNIKA NIEPEŁNOLETNIEGO
- KARTA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI DLA UCZESTNIKA PEŁNOLETNIEGO
Warunki płatności:
Pełen koszt OBOZU HARCERSKIEGO (13-29.07) wynosi 1120 zł ( złotych 00/100) dla członków ZHP i ZHR i stanowi koszt przygotowania (w tym śródrocznej pracy hufca), przeprowadzenia i rozliczenia Harcerskiej Akcji Letniej.
Zniżka dla rodzeństw wynosi 50zł od osoby.
Termin wpłat mija 31 maja 2018. Niedokonanie wpłaty w w/w terminie może być przyczyną skreślenia osoby z listy uczestników. Decyduje data dokonania przelewu.
Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy Hufca ZHP Sopot Pekao 84 1240 5400 1111 0010 6446 6140 , tytułem „Harcerska Akcja Letnia imię i nazwisko dziecka”.
Na wniosek zainteresowanego wystawiamy faktury. W tym celu prosimy wypełnić odpowiednie pole w karcie uczestnika.
Program obozu: Program będzie prowadzony metodą harcerską. Obóz będzie zbudowany przez samych uczestników, będą odbywać się również biwaki z nocowaniem poza terenem bazy oraz wiele innych atrakcji. Program będzie osadzony w czasach średniowiecza i nawiązywał do historii Polski.
Opiekunowie: kadrę obozu stanowią wolontariusze – instruktorzy Hufca ZHP Sopot. Jeden dorosły opiekun z odpowiednimi uprawnieniami przypada na 20 dzieci i młodzieży powyżej 10 roku życia. Opieka jest zapewniona przez całą dobę. Kadra jest przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy, na bazie będzie dyżurująca pielęgniarka/ratownik medyczny.
Na obozie należy przestrzegać przepisów bezpieczeństwa, odpowiednich regulaminów oraz Prawa Harcerskiego, o czym uczestnicy zostaną szczegółowo poinformowani.
NIE NALEŻY ZABIERAĆ: wartościowych rzeczy, niebezpiecznych przedmiotów (dużych noży, petard itp.) i telefonów komórkowych. Prosimy nie pakować się w walizki.
Zalecenia dotyczące stanu zdrowia dziecka i podawania leków prosimy odnotować w karcie kwalifikacyjnej i omówić z opiekunami przy wyjeździe. Informujemy, że przejazd odbędzie się pociągiem z Gdyni do Jędrzejowa a potem autokarem na teren bazy.
Przykładowy spis ekwipunku:
– Śpiwór (+ ew. jasiek)
– Karimata / alumata
– Mundur harcerski i beret
– Mały plecak o pojemności min. 30l (na wycieczki)
– Buty sportowe i turystyczne (najlepiej wodoodporne)
– Strój sportowy
– Kurtka przeciwdeszczowa
– 2 ręczniki
– Ciepły ubiór (sweter/bluza/polar, długie spodnie)
– Odpowiednia ilość bielizny osobistej, piżama
– Przybory do mycia
– Przybory do pisania, szycia
– Latarka
– Menażka, kubek, sztućce (niezbędnik)
– Czapka lub chustka na głowę od słońca
– Krem z filtrem przeciwsłonecznym
– Strój kąpielowy i klapki
– Legitymacja z wpisanym numerem PESEL
Dodatkowe informacje
Podczas wyjazdu uczestnicy mogą być zabierani z obozu wyłącznie przez swych rodziców/opiekunów prawnych. Jeśli życzą sobie Państwo, by Państwa dziecko mogło być odebrane przez inne osoby (np. członków dalszej rodziny), niezbędne będzie złożenie takiej deklaracji w formie pisemnej w obecności przedstawiciela organizatora wypoczynku.
ODWIEDZINY RODZICÓW: w trakcie trwania obozu nie są przewidziane odwiedziny rodziców. Ewentualne wizyty należy uzgadniać telefonicznie z komendantem obozu najpóźniej na dwa dni przed planowanym przyjazdem.
Informujemy, że podczas trwania obozu uczestnicy będą mieli możliwość uczestniczenia w następujących praktykach religijnych: Msza Święta.
Projekt dofinansowany ze środków Kuratorium Oświaty w Gdańsku i środków Gminy Miasta Sopotu.
Kolonia zuchowa w Ocyplu – dane kontaktowe
Zuchy rozpoczęły swoją wakacyjną przygodę w Ocyplu. Poniżej podajemy dane kontaktowe do opiekunów:
pwd. Julia Topolska (drużynowa 21 Sopockiej Gromady Zuchowej "laczupakabra"): 506 070 595
pwd. Tomasz Raczyński (drużynowy 143 Sopockiej Gromady Zuchowej "Wesołe Tygryski"): 797 445 519
pwd. Agata Wiśniewska (drużynowa 21 Sopockiej Gromady Zuchowej "Sfora"): 660 103 399
phm. Paulina Kwiatkowska - komendantka Kolonii: 507 269 077
KOLONIA ZUCHOWA 2018 W OCYPLU
KOLONIA ZUCHOWA 2018 w Ocyplu
INFORMACJA O WYJEŹDZIE
Wyjazd: 27.06.2018 o 9:00,
miejsce zbiórki:parking przy Operze Leśnej w Sopocie.
Podczas zbiórki dzieci, rodzice będą mogli wypełnić zgodę na odbór przez inną osobę, oświadczenia o podawaniu leków i inne.
Powrót: 05.07.2018 o 13:0 0 na parking przy Operze Leśnej w Sopocie. O ewentualnym opóźnieniu będziemy informować na profilu hufca na facebooku.
Organizator: Związek Harcerstwa Polskiego Hufiec Sopot, Al. Niepodległości 679, tel. 58 551-00-36, e-mail: [email protected]. Komendantką kolonii jest phm. Paulina Kwiatkowska tel: 507-269-077
Miejsce: Ośrodek Wypoczynkowy „Słoneczna Republika” Hufca ZHP Warszawa Praga-Południe w Ocyplu, 83-240 Ocypel, gmina Lubichowo, powiat starogardzki, woj. Pomorskie
Termin: 27.06.2018 – 05.07.2018
Wyjazd i powrót: dokładne godziny zostaną podane najpóźniej na 14 dni przed wyjazdem na stronie www.sopot.zhp.pl. Przejazd odbędzie się autokarem na trasie Sopot-Ocypel/Ocypel-Sopot
Zakwaterowanie: Kolonia odbędzie się w Ośrodku Wypoczynkowym „Słoneczna Republika”. Uczestnicy będą zakwaterowani w domkach letniskowych. W każdym domku znajdować się będzie: piętrowe łóżko, szafa, stolik i krzesła. Każdy uczestnik otrzyma 2 koce. Na bazie jest pełen węzeł sanitarny tj. prysznice, umywalnie z ciepłą wodą, WC.
Wyżywienie: Uczestnik będzie otrzymywał cztery posiłki dziennie - śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Posiłki będą przygotowywane na miejscu w pełni wyposażonej kuchni, zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi określonymi dla Ośrodka. Należy posiadać menażkę, kubek oraz niezbędnik.
Karta uczestnika wraz z warunkami uczestnictwa i załącznikiem do karty. Uczestnikiem kolonii mogą być jedynie członkowie Związku Harcerstwa Polskiego. Każdy uczestnik ma obowiązek wypełnić kartę wraz z załącznikiem warunkami uczestnictwa i dostarczyć ją do siedziby hufca lub do drużynowego w nieprzekraczalnym terminie do 31 maja 2018. Kartę można pobrać tutaj:
-
KARTA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI DLA UCZESTNIKA NIEPEŁNOLETNIEGO
-
KARTA WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI DLA UCZESTNIKA PEŁNOLETNIEGO
Warunki płatności:
Pełen koszt KOLONII ZUCHOWEJ (27.06-05.07) wynosi 780 zł ( złotych 00/100) dla członków ZHP i stanowi koszt przygotowania (w tym śródrocznej pracy hufca), przeprowadzenia i rozliczenia Harcerskiej Akcji Letniej.
Zniżka dla rodzeństw wynosi 50zł od osoby.
Termin wpłat mija 31 maja 2018. Niedokonanie wpłaty w w/w terminie może być przyczyną skreślenia osoby z listy uczestników. Decyduje data dokonania przelewu.
Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy Hufca ZHP Sopot Pekao 84 1240 5400 1111 0010 6446 6140 , tytułem „Harcerska Akcja Letnia imię i nazwisko dziecka”.
Na wniosek zainteresowanego wystawiamy faktury. W tym celu prosimy wypełnić odpowiednie pole w karcie uczestnika.
Program kolonii: Będzie prowadzony metodą harcerską. Fabuła kolonii będzie oparta o popularną bajkę animowaną i historię odzyskiwania niepodległości. Podczas kolonii odbędzie się wycieczka będąca centralnym punktem programu.
Opiekunowie: kadrę obozu stanowią wolontariusze – instruktorzy Hufca ZHP Sopot. Jeden dorosły opiekun z odpowiednimi uprawnieniami przypada na 15 dzieci poniżej 10 roku życia. Opieka jest zapewniona przez całą dobę. Kadra jest przeszkolona z zakresu udzielania pierwszej pomocy, na bazie będzie dyżurująca pielęgniarka/ratownik medyczny.
Na kolonii należy przestrzegać przepisów bezpieczeństwa, odpowiednich regulaminów oraz Prawa Harcerskiego, o czym uczestnicy zostaną szczegółowo poinformowani.
NIE NALEŻY ZABIERAĆ: wartościowych rzeczy, niebezpiecznych przedmiotów (dużych noży, petard itp.) i telefonów komórkowych. Prosimy nie pakować się w walizki.
Zalecenia dotyczące stanu zdrowia dziecka i podawania leków prosimy odnotować w karcie kwalifikacyjnej i omówić z opiekunami przy wyjeździe. Przejazd odbędzie się autokarem na trasie Sopot-Ocypel/Ocypel-Sopot.
Przykładowy spis ekwipunku:
- Śpiwór (+ ew. jasiek)
- Karimata / alumata
- Mundur harcerski i beret
- Mały plecak o pojemności min. 30l (na wycieczki)
- Buty sportowe i turystyczne (najlepiej wodoodporne)
- Strój sportowy
- Kurtka przeciwdeszczowa
- 2 ręczniki
- Ciepły ubiór (sweter/bluza/polar, długie spodnie)
- Odpowiednia ilość bielizny osobistej, piżama
- Przybory do mycia
- Przybory do pisania
- Latarka
- Menażka, kubek, sztućce (niezbędnik)
- Czapka lub chustka na głowę od słońca
- Krem z filtrem przeciwsłonecznym
- Strój kąpielowy i klapki
- Legitymacja z wpisanym numerem PESEL
Dodatkowe informacje
Podczas wyjazdu uczestnicy mogą być zabierani z kolonii wyłącznie przez swych rodziców/opiekunów prawnych. Jeśli życzą sobie Państwo, by Państwa dziecko mogło być odebrane przez inne osoby (np. członków dalszej rodziny), niezbędne będzie złożenie takiej deklaracji w formie pisemnej w obecności przedstawiciela organizatora wypoczynku.
ODWIEDZINY RODZICÓW: w trakcie trwania kolonii nie są przewidziane odwiedziny rodziców. Ewentualne wizyty należy uzgadniać telefonicznie z komendantką kolonii najpóźniej na dwa dni przed planowanym przyjazdem.
Informujemy, że podczas trwania kolonii uczestnicy będą mieli możliwość uczestniczenia w następujących praktykach religijnych: Msza Święta.
Projekt dofinansowany ze środków Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kurs opiekunów prób instruktorskich Patronus
Kurs opiekunów prób instruktorskich Patronus
19 - 20 maja 2018, Stanica Hufca ZHP Gdynia
Zgłoszenia: http://bit.ly/kurs_PATRONUS_zapisy
Koszt: 80 zł z dwoma noclegami, 50 zł bez noclegów.
Zapewniamy: posiłki i przerwy kawowe, materiały szkoleniowe
Masz m.in. otwarty stopień podharcmistrza i chcesz profesjonalnie wprowadzać na instruktorską ścieżkę kolejne pokolenia ZHP? Weź udział w kursie Patronus organizowanym przez Hufiec ZHP Sopot dla instruktorów z Chorągwi Gdańskiej.
Kurs posiada akredytację Macierzystej Akademii Kształcenia.
Organizator: Hufiec ZHP Sopot
Informacje: [email protected]
HARMONOGRAM KURSU OPIEKUNÓW PRÓB
SOBOTA – 19 maja
10.00 – 10.30 Przywitanie uczestników, przedstawienie komendy kursu, planu zajęć, wzajemne zapoznanie uczestników
10.30 – 12.00 Podstawy wychowawcze ZHP
12.00 – 13.30 Opis kompetencji – matryca kompetencji
13.30 – 15.00 Obiad
15.00 – 16.30 Instruktor jako wychowawca i opiekun
16.30 – 18.00 Wymagania na stopnie
18.00 – 19.00 Opiekun próby – definicja, rola, prawa i obowiązki
19.00 – 20.00 Kolacja
20.00 – 22.00 Kuźnica nt. wartości – jakie wartości są ważne i próba ich priorytetyzacji
NIEDZIELA – 20 maja
8.00 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 10.00 Planowanie własnego rozwoju
10.00 – 11.00 Stopnie harcerskie, stopnie instruktorskie, uprawnienia, odznaki
11.00 – 13.00 Układanie próby
13.00 – 14.00 Ocena przebiegu próby
14.00 – 14.30 Zakończenie
Zapraszamy!
ZIMOWISKO 2018 INFORMACJA O WYJEŹDZIE I POWROCIE
Informacja na temat wyjazdu i powrotu z zimowiska
ZBIÓRKA NA WYJAZD NA ZIMOWISKO
UWAGA: na zbiórkę przychodzimy w mundurach!
Informujemy, że zbiórka na zimowisko odbędzie się we wtorek 06 lutego o godzinie 9:40 w Gdyni Głównej PKP przy kasach.
Prosimy o wypełnienie oświadczenia o lekach które przyjmują Państwa Dzieci. Leki powinny być przygotowanie i oznaczenie w sposób czytelny i przekazane opiekunom na miejscu zbiórki razem z oświadczeniem.
Przypominamy, że harcerze i zuchy powinni być spakowani w plecaki (prosimy nie pakować się w walizki ani w siatki).
Przejazd odbędzie się pociągiem. Droga z dworca do szkoły wynosi około 400 m.
POWRÓT Z ZIMOWISKA
Powrót zuchów i harcerzy z zimowiska przewidujemy na godzinę 15:30 (niedziela, 11 lutego), analogicznie do wyjazdu przy kasach na dworcu w Gdyni Głównej.
O ewentualnych większych opóźnieniach będziemy informować na facebooku
WAŻNA INFORMACJA!
Prosimy o pilny kontakt z drużynowymi, Rodziców którzy chcieliby aby ich dziecko pojechało na tegoroczne zimowisko, a dotychczas nie zostało zgłoszone.
Zapraszamy na Harcerską Akcję Zimową 2018 Hufca Sopot
Najważniejsze informacje:
Data: 06-11.02.2018
Miejsce: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu, ul. Szkolna 1, 84-150
Wyjazd i powrót: Gdynia PKP, dokładne godziny zostaną podane bliżej terminu zimowiska na stronie Hufca ZHP Sopot
Kartę kwalifikacji uczestnika należy złożyć do dnia 24.12 do siedziby Hufca (al. Niepodległości 679, Sopot) lub do drużynowego. Karty dostępne są u drużynowych, w hufcu i pod linkiem-> KARTA
Koszt:
-
300 zł – członkowie Hufca Sopot
-
280 zł – członkowie Hufca Sopot ze zniżką dla rodzeństa
-
320 zł – uczestnicy kursu spoza Hufca Sopot
Termin płatności za zimowisko upływa 05.01.2018 r. Niezapłacenie do dnia 5.01 powoduje wzrost ceny zimowiska o 30zł (trzydzieści złotych). Decyduje data dokonania przelewu / wpłaty.
Dane do przelewu:
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679, 81-854 Sopot, tel. 58 551 00 36,
Pekao:84124054001111001064466140
tytułem: DSCZ Harcerska Akcja Zimowa imię i nazwisko dziecka
Organizator zapewnia:
-
Wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę (zgodnie z przepisami państwowymi i ZHP). Kadrę zimowiska stanowią wolontariusze – instruktorzy Hufca ZHP Sopot.
-
Przejazd uczestników pociągiem na miejsce oraz powrót do Gdyni. Informujemy, że trasa przejścia od przystanku PKP do szkoły w Helu wynosi około 400 m. Prosimy o odpowiednie spakowanie plecaków.
-
Cztery posiłki dziennie - śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację przygotowywane przez kuchnię na terenie szkoły. Należy posiadać menażkę, kubek oraz niezbędnik. Na zimowisku odbywają się służby w kuchni.
-
Zakwaterowanie w szkole w salach. Należy posiadać własny śpiwór, poduszkę oraz karimatę.
-
Program prowadzony metodą harcerską.
-
Organizator odpowiada za zdrowie oraz bezpieczeństwo Uczestnika w czasie zimowiska od momentu wyjazdu do czasu przekazania opiekunom po powrocie na miejsce zbiórki.
-
Organizator nie odpowiada za zmiany w przebiegu zimowiska wynikłe z przyczyn niezależnych: warunki atmosferyczne, decyzje władz państwowych, samorządowych i innych instytucji.
-
Organizator, ze względu na specyfikę zimowiska harcerskiego, nie zapewnia szczególnej ochrony cennych rzeczy osobistych lub sprzętu elektronicznego. Organizator zastrzega, że w przypadku zniszczenia, zgubienia lub innej utraty ww. sprzętu nie ponosi odpowiedzialności.
-
Opiekun dziecka pokrywa wszelkie dodatkowe koszty wynikające z opóźnionego odbioru Uczestnika z miejsca zbiórki.
Pełną informację na temat warunków uczestnictwa znajdą Państwo tutaj -> WARUNKI UCZESTNICTWA HAZ 2018. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed zgłoszeniem dziecka na zimowisko.
Wykaz niezbędnego wyposażenia uczestnika
-
-
Śpiwór (+ ew. jasiek)
-
Karimata / alumata
-
Mundur harcerski i beret
-
Buty zimowe
-
Buty na zmianę
-
Strój sportowy
-
Ciepła kurtka przeciwdeszczowa
-
Ręcznik
-
Ciepły ubiór (sweter/bluza/polar, długie spodnie)
-
Odpowiednia ilość bielizny osobistej, piżama
-
Przybory do mycia
-
Klapki pod prysznic
-
Przybory do pisania, szycia
-
Latarka
-
Menażka, kubek, sztućce (niezbędnik)
-
Czapka, szalik, rękawiczki
-
Krem ochronny na zimę
-
Legitymacja z wpisanym numerem PESEL
-
Organizator:
Komendantka: phm. Anna Starostka [email protected]
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679, 81-854 Sopot, tel. 58 551 00 36,
KURS ZASTĘPOWYCH I PRZYBOCZNYCH W RAMACH HAZ 2018
W ramach tegorocznego zimowiska organizowane są także kursy:
KURS ZASTĘPOWYCH
KURS PRZYBOCZNYCH
Najważniejsze informacje:
Data: 06-11.02.2018
Miejsce: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Helu, ul. Szkolna 1, 84-150
Wyjazd i powrót: Gdynia PKP, dokładne godziny zostaną podane bliżej terminu zimowiska na stronie Hufca ZHP Sopot
WARUNKI UDZIAŁU:
-
opinia i skierowanie na kurs od drużynowego
-
odpowiedni wiek - kurs zastępowych 11-13 lat; kurs przybocznych 14-16 lat
-
otwarta próba na kolejny stopień
-
opłacone składki członkowskie ZHP
-
złożone przyrzeczenie harcerskie
-
posiadanie wiedzy na określonym poziomie - kurs zastępowych - tropicielka/wywiadowca; kurs przybocznych - pionierka/odkrywca
-
zaliczenie testu sprawdzającego harcerską wiedzę (termin testu zostanie podany bliżej terminu wyjazdu)
-
kurs przybocznych - mail w domenie ZHP
Kartę kwalifikacji uczestnika należy złożyć do dnia 29.12 do siedziby Hufca (al. Niepodległości 679, Sopot) lub do drużynowego. Karty dostępne są u drużynowych, w hufcu i pod linkiem-> KARTA (w wyjątkowych sytuacjach możliwe jest przesłanie skanu i dostarczenie oryginału w późniejszym czasie, prosimy o kontakt)
Koszt:
-
300 zł – członkowie Hufca Sopot
-
280 zł – członkowie Hufca Sopot ze zniżką dla rodzeństa
-
320 zł – uczestnicy kursu spoza Hufca Sopot
Termin płatności za zimowisko upływa 05.01.2018 r. Niezapłacenie do dnia 5.01 powoduje wzrost ceny zimowiska o 30zł (trzydzieści złotych). Decyduje data dokonania przelewu / wpłaty.
Dane do przelewu:
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679, 81-854 Sopot, tel. 58 551 00 36,
Pekao:84124054001111001064466140
tytułem: DSCZ Harcerska Akcja Zimowa imię i nazwisko dziecka
Pełną informację na temat warunków uczestnictwa znajdą Państwo tutaj -> WARUNKI UCZESTNICTWA HAZ 2018. Prosimy o zapoznanie się z nimi przed zgłoszeniem na kursy.
Wykaz niezbędnego wyposażenia uczestnika
-
-
Śpiwór (+ ew. jasiek)
-
Karimata / alumata
-
Mundur harcerski i beret
-
Buty zimowe
-
Buty na zmianę
-
Strój sportowy
-
Ciepła kurtka przeciwdeszczowa
-
Ręcznik
-
Ciepły ubiór (sweter/bluza/polar, długie spodnie)
-
Odpowiednia ilość bielizny osobistej, piżama
-
Przybory do mycia
-
Klapki pod prysznic
-
Przybory do pisania, szycia
-
Latarka
-
Menażka, kubek, sztućce (niezbędnik)
-
Czapka, szalik, rękawiczki
-
Krem ochronny na zimę
-
Legitymacja z wpisanym numerem PESEL
-
Organizator:
Komendantka kursów: phm. Paulina Kwiatkowska [email protected]
Komendantka HAZ: phm. Anna Starostka [email protected]
Związek Harcerstwa Polskiego Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679, 81-854 Sopot, tel. 58 551 00 36,
PRZEKAZANIE BETLEJEMSKIEGO ŚWIATŁA POKOJU
Tradycja przekazywania Betlejemskiego Światła Pokoju wraca do Sopotu!
Zuchy, harcerze i instruktorzy Hufca ZHP Sopot zapraszają na przekazanie Betlejemskiego Światła Pokoju w Sopocie które odbędzie się 20 grudnia 2017 roku na placu przed kościołem św. Jerzego o godzinie 18:00.
Zaproście swoich bliskich, wszyscy razem podzielmy się Światłem.
W Tobie jest Światło!
Betlejemskie Światło Pokoju to coroczna skautowa i harcerska akcja przekazywania przed Świętami Bożego Narodzenia symbolicznego ognia, zapalonego w Grocie Narodzenia Chrystusa w Betlejem.
W Grocie Narodzenia Pańskiego w Betlejem płonie wieczny ogień. To właśnie od niego co roku odpala się jedną malutką świeczkę, której płomień niesiony przez skautów w wielkiej sztafecie przez kraje i kontynenty obiega świat. To czyni ze Światła znak pokoju, poświadczenie wzajemnego zrozumienia i symbol pojednania między narodami.
Takim darem skauci z całej Europy, a wśród nich harcerki i harcerze ZHP pragną podzielić się ze wszystkimi. Niosąc lampiony ze Światłem do parafii, szkół, szpitali, urzędów i domów, dzielą się radosną nowiną i krzewią największe uniwersalne wartości braterstwa i pokoju.
Zapraszamy do dołączenia do wydarzenia
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW: KOMUNIKACJA I PROMOCJA
Zakończyły się warsztaty: komunikacja i promocja za pomocą zdjęć i grafik.
W czasie trzech spotkań uczestnicy zdobywali wiedzę z zakresu tworzenia grafik, fotografowania, wizerunku i prowadzenia strony w serwisie Facebook.
W czasie zajęć graficznych uczestnicy poznali program on-line canva.com. Dzięki, któremu z łatwością przygotują grafiki do publikacji na facebooku, przygotują ulotki i plakaty, atrakcyjne prezentację i interesujące CV (w przyszłości). Otrzymali bank przydatnych linków pod którymi dostępne są zdjęcia, grafiki i ikony, które mogą wykorzystać przy tworzeniu swoich materiałów. Po zajęciach wiedzą w jaki sposób łączyć kolory, jak dobierać fonty i znają najważniejsze informację na temat kompozycji obrazu, dzięki czemu materiały, które przygotują będą czytelne i interesujące dla oka odbiorcy.
Dopełnieniem zajęć były dodatkowo zorganizowane warsztaty z szeroko pojętej komunikacji. Podczas, których zostały poruszone takie tematy jak wizerunek i kontakt z sojusznikami. Największe zainteresowanie wzbudził serwis facebook. Jak prowadzić fanpage, jak promować, do kogo komunikować i jak sprawić żeby zasięgi opublikowanych treści rosły. Każdy uczestnik warsztatów określił “grupę docelową” prowadzonej przez siebie strony, dzięki czemu już wie w jaki sposób komunikować się z odbiorcami.
Zajęcia fotograficzne miały na celu udowodnienie, że można robić fajne i interesujące zdjęcia nie posiadając drogiego sprzętu fotograficznego. Okazało się, że wśród uczestników jest grupa naprawdę pomysłowych i zdolnych osób, które nawet za pomocą telefonu potrafią zrobić świetne zdjęcia Dzięki warsztatom wiemy już na co zwracać szczególną uwagę robiąc zdjęcia - na emocje! Jaka powinna być kompozycja zdjęcia, na co zwracać szczególną uwagę. Mieliśmy też okazję “pobawić się” profesjonalnym sprzętem i dowiedzieć poznać wiele technicznych aspektów fotografowania.
Wszystkie zajęcia łączyły formę wykładową z warsztatami. W czasie zajęć z grafiki wszyscy uczestnicy przygotowali własne grafiki. Na kolejnych zajęciach opisywali indywidualnie grupy odbiorców, a na zajęciach z fotografii wyruszyli do Sopotu w poszukiwaniu najlepszych ujęć. Uczestnicy dostali kompendium wiedzy, w którym znajdą wszystkie najważniejsze informację, a w razie pytań zawsze mogą liczyć na prowadzących zajęcia 🙂
Powarsztatowe ankiety udowadniają, że warsztaty to był dobry pomysł. Wszyscy uczestnicy, którzy wypełnili ankietę uważają, że tego typu warsztaty powinny być powtórzone, a także że dzięki nim poszerzyła się ich wiedza i zainteresowanie tematem komunikacji i promocji.
Cieszymy się bardzo i dziękujemy wszystkim za udział.
pwd. Martyna Zakrocka
razem z zespołem
Projekt dofinansowany w ramach Funduszu AKUMULATOR SPOŁECZNY, ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Społecznych
RAJD Z MIKOŁAJEM
Hufiec ZHP Sopot ma przyjemność zaprosić was na XXXIII edycję Rajdu Z Mikołajem.
Czym jest Rajd z Mikołajem?
Rajd Z Mikołajem organizowany jest przez jednostki i instruktorów Hufca ZHP Sopot corocznie. Na rok 2017 przypada już XXXIII edycja RZM. Jest to wydarzenie ogólnopolskie na którym bawią się zuchy, harcerze, harcerze starsi i wędrownicy. Rajd organizowany jest z okazji Mikołajek (6.12) i co roku wprowadza harcerzy z pomorza i całej Polski w klimat świąt Bożego Narodzenia.
Co mamy Wam do zaproponowania w tym roku ?
W tym roku chcielibyśmy was zabrać w sentymentalną podróż po świecie wykreowanym przez Charlesa Dickensa w powieści Opowieść Wigilijna. W tak stworzonej fabule nie zapomnimy również o służbie i pomocy potrzebującym. To właśnie waszej harcerskiej pomocy potrzebował będzie Jakuba Marley by stopić sopel lodu w sercu Ebenezera Scrooge'a.
Najważniejsze informacje:
Rajd odbędzie się w terminie 8-10.12.2017 r. w Strzebielinie, Lubowidzu i w Bożympolu (wszystko zależy od tego na którą trasę wybierzecie się swoim patrolem). Koszt rajdu to 45 zł. Jak wziąć udział? Wystarczy do 5.11 wypełnić zgłoszenie dostępne pod linkiem http://bit.ly/2xkor0H i przesłać na adres [email protected], nie zapomnijcie dodać w mailu na którą trasę się wybieracie.
Bądźcie na bieżąco i dołączcie do wydarzenia na Facebooku http://bit.ly/2lfoxFa
Regulamin rajdu:http://bit.ly/2zVMp3Y
Macie pytania? Piszcie na [email protected].
Zapraszamy!